🌞👙 PLAVKOVÁ POSTAVA celoročně? S naším PLÁNEM NA HUBNUTÍ to zvládnete! 👙🌞 
DOPRAVA ZDARMA + DÁREK k sadě prodlouženy do 30. 6.!

👙 PLAVKOVÁ POSTAVA celoročně? 👙
S naším PLÁNEM NA HUBNUTÍ to zvládnete!

DOPRAVA ZDARMA + DÁREK k sadě do 30. 6.!

Jak zkrotit chuť na sladké? Zapojte do hry laskavost

Je pro vás každé odepření si cukru tak trochu boj?

Není divu. Jdete tak totiž přes jeden z evolučně nejstarších procesů učení, tedy poznání skrze pozitivní zkušenost.

Pochází z doby, kdy nebylo dostatek potravy a každá kalorie, především z cukru a tuku, znamenala větší šanci na přežití. Vidíte-li pak něco sladkého, váš naučený mozek si řekne: „Ha, kalorie, neumřu hlady!!“. Pokud vám to i chutná, navíc si uloží, jak jídlo vypadá a kde jste ho našli🔎.
Příště už to jede automaticky. Naše kreativní mysl si pak ještě propojila okamžitý dobrý pocit ze sladkosti a začala tento automatismus spouštět i ve chvílích, kdy nám není dobře.
A tak jsme se naučili jíst čokoládu, kdykoli jsme trochu smutní a sladkým zajídáme ledasjaký ne-komfort.

Mít disciplínu přerušit tuto mnohokrát nachozenou cestu je téměř nemožné. A to i když víme, jaký má přemíra cukru negativní dopad na naše zdraví.

Praktickými kroky, třeba, že doma není nic sladkého nebo si na výlet vezmete svojí ovocnou tyčinku, abyste nesáhli po tatrance z bufáče, se dá ledacos přetlačit. Ale je to stále ten boj. Zvlášť dojde-li psychická síla.
Je potřeba přepsat tu historickou zkušenost „sladké = cítím se dobře“ zkušeností novou: „sladké nejím = cítím se skvěle, jsem fit a zdravá/ý“.

Jak na to?

  1. Začněte jíst sladké VĚDOMĚ. Až si příště na benzínce všimnete👀, že kromě benzínu kupujete i čokoládovou tyčinku či zmrzlinu, pozorujte, jak se při tom cítíte🧘♀. Jste unavení z dlouhé jízdy? Podráždění z toho jak děti v autě vyvádí, vystresovaní z dlouhého dne na cestě a z obchodní schůzky?? Jednoduše: necítíte se dobře! A logicky saháte po tyčince. Toto uvědomění je důležitým krokem. Máte napůl vyhráno🙏. Klidně si tyčinku snězte a udělejte druhý krok.
  2. Všímejte si, jak je vám po ní fyzicky. Sladkost🍰 na chvilku udělá dobře na jazyku a pak i pro mozek, ale už po 20 min, když jste pozorní, můžete sledovat, jak vám není dobře🤢. Vykašlete se na posuzování, odsuzování a naříkání, že nemáte vůli. Jen tak LASKAVĚ pozorujte, jak vás po tatrance pálí žáha a po zmrzlině cítíte nafouklé břicho. Pokud se to povede, pogratulujte si🤝. Právě totiž začínáte přepisovat ten pra-starý otisk.
Dívejte se na to, co se vám v každý jeden moment děje.
Budete-li zvědaví🤔, odhalíte hromadu různých pocitů – napětí, únava, nervozita, nespokojenost. A tyhle pocity přichází a odchází a dá se tedy s nimi třeba i něco dělat.
Je to mnohem jednodušší, než mít před sebou obrovitánský úkol: zbavit se návyku sahat po buchtách, kdykoli vám není dobře.
Napište nám do komentářů vaše tipy, jak zvládáte chutě na sladké!
Krásný sladký den,
Monika
P.S. Chcete se zbavit se závislosti na cukru? Dovedete si představit, že pro vás hubnutí přestane být trápení a nepřibíráte na váze, kdykoli si dáte něco dobrého? Pak jsme přesně pro vás připravili e-knihu Sladký Restart. Naučíte se jak mlstat, a nebýt závislí na cukru. Více o knize Sladký Restart zde >>

⭐⭐⭐⭐⭐
„Zhubla jsem 7 kg a vařím jinak"

Kompletní návod,
jak zhubnout
a nepřibrat tuk.

Restart jídelníčku:
jednou provždy!

Je trpět hlady
při dietě váš oblíbený sport?

V tom případě NEKUPUJTE naši knihu!

Obsahuje totiž 101 chutných receptůnákupní seznamy zdravých potravin.