3 jednoduché tipy pro posílení silné vůle

Co je to silná vůle? Dle definice ji můžeme popsat jako: „Schopnost odolat krátkodobému pokušení, abychom mohli dosáhnout nějakého dlouhodobého cíle.“
Je ovládána naší racionální částí mozku, proto s ní můžeme pracovat všichni bez výjimky. Tvrdit tedy, že nemáte silnou vůli je nesmysl. Všichni překonáváme přirozený instinkt zajišťující nám přežití, který říká sněz všechno sladké a tučné kdykoliv a kdekoliv to potkáš.
Často se ale stává, že sílu svojí vůle leckdy i nevědomky oslabujeme. Nekvalitní spánek, přetížení z práce, či zahlcení dalšími povinnostmi nás obírá o schopnost jít za svými cíli a dělat zdravá rozhodnutí.
Co tedy udělat pro to, abychom hubnutí a s tím spojené změny návyků nejenom nastartovali, ale také si je udrželi ve svém životě natrvalo?

1/ Dávejte si malé a reálné cíle.

Podpoříte tak vnitřní pocit, že dokážete uspět a cíl naplnit a zabráníte pocitům selhání a nemožnosti dále pokračovat. Je potvrzeno, že stačí jen malé změny prováděné dlouhodobě, aby se to ve výsledku odrazilo velkou změnou.
Soustřeďte se na SMART cíle. Možná je znáte z práce. Ano, i na hubnutí to funguje.
(S) Srozumitelně a jednoduše naformulovaný cíl,
(M) který lze změřit a řídit,
(A) má větší šanci, že bude akceptován vykonavatelem daného úkolu
(R) a jako relevantní
(T) bude i dokončen v požadovaném čase.
Malým cílem můžete být:
  • snížím váhu o 0,3 kg za týden
  • tento týden budu jíst každý den 4 porce zeleniny
  • tento týden si půjdu 4x zaběhat nebo se projít rychlou chůzí na 30 minut

2/ Vyhodnoťte, co už se vám povedlo a co jste se naučili či změnili

Veďte si záznamy, co vše už jste na své cestě za vytouženým cílem dokázali. Co se stalo vaší každodenní rutinou a nemusíte na to vynakládat žádné úsilí?

Osvojili jste si pitný režim, každý den cvičíte 10 minut podle videí, nebo si sami pravidelně připravujete alespoň jedno jídlo denně?
To vše se počítá a každý osvojený návyk vám dodává pocit, že svůj život máte pod kontrolou.

Můžete si také zaznamenávat to, jak se cítíte, vaše emoce. Pomůže vám to identifikovat specifické spouštěče např. vedoucí k přejídání a pomůže tak najít zdravější způsoby, jak to zvládnout.

3/ Oslavujte svůj úspěch.

Hubnutí není snadné, proto vždy oslavte všechny své úspěchy.
Oceňte se pokaždé, když dosáhnete cíle. A tím nemusí být pouze ručička váhy na určitě hodnotě, ale jakákoliv pozitivní změna chování (třeba to, že zvládnete cvičit 4 dny v týdnu). Sociální sítě nebo weby o hubnutí s diskuzními fóry jsou skvělým prostorem, kde sdílet své úspěchy a získat podporu. Když na sebe budete pyšní, také s motivací to půjde snáze.
Svoji motivaci zvýšíte i odměnou. Důležité je však vybrat vhodnou odměnu. Vyvarujte se odměňování jídlem. Nebo také příliš drahým odměnám a také těm neatraktivním, které byste si koupili i tak.
Dopřejte si třeba dlouhou voňavou koupel, kupte nový sportovní top, nebo objednejte on-line kurz vaření.
Možná se stále dokola potýkáte se stejnými překážkami – ať už v kuchyni, ve svém okolí či v sobě samotných a nevíte si rady s tím, jak si motivaci udržet dlouhodobě.
Hodila by se vám pomocná ruka, abyste v tom nemuseli být sami. Právě teď vám ji můžeme nabídnout v rámci rozšířeného programu Restart hubnutí +PLUS. Začneme všichni společně a díky živé on-line poradně získáte ještě více podpory pro své hubnutí.
Za Restart tým zdraví,
Monika

P.S. Chcete se naučit vařit jednoduchá zdravá jídla? Mít jídelníček, co nastartuje vaše hubnutí? Nemít žádný stres z vymýšlení jídla na druhý den?

⭐⭐⭐⭐⭐
„Zhubla jsem 7 kg a vařím jinak"

Nová kuchařka s 
jídelníčkem na hubnutí

Představte si že vaříte snadné recepty bez počítání kalorií,
jídla máte hotová do 30 minut, neřešíte, co zítra jíst.

Komentáře