4 signály závislosti na cukru. Který se týká vás?

Cukr je velké téma. Většina z nás si sladkou chuť neumí ani nechce odepřít. Od dětství ji máme spojenou s odměnou, sladkost si dáváme ve chvílích klidu a uvolnění, doplňujeme jím kontakt se svými blízkými.
Je to v pořádku, nebo už jíme cukru moc? Kde je ta hranice, kdy si sladké dopřáváme a kdy už se mluví o závislosti, která vede k nežádoucím a nebezpečným zdravotním problémům?
Nejprve je potřeba definovat, co závislost na cukru vlastně je. Tělo glukózu (cukr) potřebuje, především pro mozek je nezbytná jako okamžitý zdroj energie, bez které nebude pracovat správně. Tím váš mozek hraje důležitou roli v chuti na cukr a může způsobit, že budete toužit po určitých potravinách více a povzbudí vás to tak ke špatnému výběru stravy, navíc v nepřiměřeném množství.
Závislost na cukru se projevuje jemnými signály. Už pouhá pozornost k těmto signálům vám může pomoct se závislostí zatočit. Pojďme se podívat na ty 4 nejčastější.

Chuť na jídlo plné sacharidů máte především večer

Jedním z prvních příznaků závislosti na cukru může být to, že vás v době večeře přepadají chutě na sacharidová jídla. Láká vás představa vychutnat si velkou misku těstovin, nebo si namazat několik krajíců chleba? Váš mozek prahne po glukóze, kterou získá právě ze sacharidů. Podobně tomu může být, když máte neodolatelnou chuť na slané a tučné jídlo. Jak moc jsou tyto chutě neodbytné, tak silnou závislost na cukru máte.

Odměňujete se sladkým

Ukazatelem závislosti na cukru může být také to, že se odměňujete sladkým za podaný výkon. Nebo jdete cvičit do „fitka“ pouze proto, abyste si pak mohli dopřát něco sladkého jako odměnu. Je dobré si hledat motivaci ke cvičení, ale konzumací cukru pouze posiluje dobrý zvyk tím méně vhodným.

Pokusili jste se s cukrem skoncovat a neuspěli jste

Je to podobné jako když se drogově závislí či alkoholici pokouší skoncovat se svým zlozvykem. Pouhé radikální vyřazení cukru z diety často vede k selhání a následně zvýšená dávka cukru ukazuje na závislost. Vzhledem k množství cukru, které je v každodenním životě všude kolem nás, je snaha omezit konzumaci cukru velkou výzvou.

Omlouváte svůj návyk

Vaše omluvy pro konzumaci cukru mohou být způsobem, jak zakrýt chutě na sladké a s tím už spojený návyk. Pokud se snažíte ospravedlnit jídla plná cukru a pití sladkých nápojů, je pravděpodobné, že jste již na cukru závislí.
Dobrá zpráva je, že závislosti se dá zbavit. Vyzkoušet si to můžete s naším akčním plánem v e-knize Sladký Restart – Jak se zbavit závislosti na cukru?, ve kterém vás během 7 dnů provedeme cukrovou očistou a dozvíte se mnoho potřebného k tomu, abyste mohli skoncovat s tímto návykem jednou pro vždy.
A pamatujte. Každý krok se počítá. Cokoliv uděláte jinak oproti tomu, co děláte teď, vás posune.
Za Restart tým,
Monika

⭐⭐⭐⭐⭐
„Zhubla jsem 7 kg a vařím jinak"

Nová kuchařka s 
jídelníčkem na hubnutí

Představte si že vaříte snadné recepty bez počítání kalorií,
jídla máte hotová do 30 minut, neřešíte, co zítra jíst.

Komentáře