📙📘📗📒 NOVINKA: nejvýhodnější sada 4 knížek!

📙📘📗📒 NOVINKA:
nejvýhodnější sada 4 knížek!

4 suroviny pro vaše hubnutí

Pokud se budete řídit pravidlem, že ve vašem jídelníčku upřednostníte čerstvé, živé a lokální potraviny před těmi průmyslově zpracovanými a dováženými přes půl kontinentu, máte skvělý základ vaší stravy podporující významně zdraví. Pak jsou tu však výjimky.
Suroviny, které mají tak výborné vlastnosti po stránce nutriční i kulinářské, že se vyplatí po nich sáhnout i do zahraniční kuchyně a dovézt je na váš stůl.
Máme pro vás 4 z nich, které jsou možná trochu netradiční, ale podpoří vás zásadně i při hubnutí. Které to jsou?

KIMČI – pikantní nakládaná zelenina z Korei

Patří do skupiny potravin, kam můžeme zařadit např. naše dobré známé kvašené zelí, okurky kysající ve slaném nálevu (nepleťte si je ale s okurkami kupovanými v octovém nálevu!) a různé další pickles, které lze připravit téměř z jakékoli zeleniny.
Kvašená zelenina je nejpřirozenějším zdrojem vitaminu C, především v podzimním a zimním období, kdy není dostatek zeleniny čerstvé. Ale hodí se kdykoliv, neboť jí můžete mít stále při ruce a využít na mnoho způsobů.
Obsahuje bakterie mléčného kvašení, které podporují zdravou střevní mikroflóru a tedy i dobré fungování vaší imunity.
Jak na kvašenou zeleninu prakticky?
  • přidejte ji na talíř k běžným jídlům
  • zamíchejte do zeleného salátu
  • smíchejte s nastrouhanou mrkví
  • Kimči je velmi výrazné v chuti a pro českého strávníka, jemně řečeno, možná trochu neobvyklé. Perfektně se hodí k rýži, která právě případnou příliš ostrou chuť neutralizuje.
Zkuste si Kimči připravit doma. Hezký návod najdete např. na webových stránkách Countrylifu.
A proč se kvašená zelenina hodí právě k redukci váhy? Obsahuje vlákninu – zasytí, podpoří trávení. Obsahuje dobré bakterie, tolik důležité pro vstřebávání. A při hubnutí jí potřebuje naše tělo, aby bylo zahrnuté dostatkem živin.
Kvašenou zeleninu nevařte. Přišli byste tím o všechny ty dobré živé bakterie.

UMEOCET – tradiční dochucovadlo z japonské kuchyně, ale perfektně se hodí i do té české, kam vnáší svou úžasnou léčivou sílu.

Vzniká fermentací japonských švestiček umeboshi. Ty se v den sklizně nasolí a potom se nechají několik dní sušit na slunci. Jakmile jsou téměř usušené, naloží se do slaného nálevu, zatíží kameny a nechají kvasit.
Pokud jste dosud doma na vaření používali jen obyčejný kvasný lihový ocet, tak ten si nechte na čištění lednice.
Vyrábí se totiž z destilovaného alkoholu a pro naše zdraví a střeva není nijak přínosný. Oproti tomu právě umeocet podporuje zdravou střevní mikroflóru. Má také silné neutralizační schopnosti, obsahuje velké množství minerálních látek, enzymů a vitamínů ve vstřebatelné podobě. Je vhodný při nevolnostech a bolestech hlavy. Působí proti únavě.
Kromě jeho zdravotních benefitů je výhodou také jeho výrazná chuť – pokrm totiž dokáže osolit i okyselit zároveň.
Skvělý je v kombinaci s olivovým olejem, jakožto super rychlá zálivka na zeleninové saláty.
Dá se přidat ale i všude tam, kde byste jinak použili klasický kvasný ocet, např. do pokrmů s čočkou, pomazánek, dipů nebo do polévek. Je celkem dost výrazný, takže ho vždy přidávejte po troškách. Do větší salátové mísy dejte maximálně dvě lžíce.

TRADIČNÍ SÓJOVÁ OMÁČKA – Tamari a Shoyu patří k dalším japonským ochucovadlům s velkými nutričními benefity.

Ale pozor, je potřeba vybrat tu správnou. Běžné sójové omáčky, které lze koupit v obchodech, nemají s těmi tradičními nic společného. Obsahují spoustu cukru, soli, látky zvýrazňující chuť – hlavně škodlivý glutaman sodný.
Přírodní sójové omáčky nic z těchto látek neobsahují. Zkontrolujte si složení.
Tamari omáčka je bezlepková a vzniká tradiční metodou – kvašením, kdy vznikají enzymy, které mají příznivý vliv na trávení a přispívají k lepšímu využití živin z potravy.
Shoyu je přírodně fermentovaná omáčka, která se vyrábí tradičním kvašením rozdrcených sójových bobů, pšenice a mořské soli za přítomnosti fermentačních kultur.
Shoyu i Tamari lze používat na ochucování zeleninových polévek, dušené i restované zeleniny, „číny“, omáček, pomazánek a luštěnin. Přidávejte je až ke konci varu, aby si zachovaly co nejvíce živin a nezměnila se chuť.

QUINOA – bezlepková „pseudoobilovna“ původně z Peru, která je zajímavá z hlediska svého výjimečného bílkovinného složení. Obsahuje totiž všech devět esenciálních aminokyselin, které si naše tělo neumí vyrobit a potřebuje je dodávat ve stravě (např. formou živočišných bílkovin).

Je bohatým zdrojem minerálních látek (především železa), vlákniny a je také velmi dobře stravitelná.
Quinou můžete přidat do zeleninových salátů, podávat ve formě rizota, použít jako vložku do polévek, nebo z ní vytvořit různé vegetariánské karbanátky a placičky. Lze ji připravit i na sladko formou kaše.
Její výhodou je, že se tváří a chutná jako příloha, a přitom obsahuje bílkoviny. K hubnutí se tedy hodí také z tohoto důvodu. Díky svému složením obstojí mnohem lépe, než rýže nebo kus-kus, které ač celozrnné, obsahují spousty sacharidů.
Teď v létě je skvělá do salátu. Do těch velkých na večeři, když nechcete mít jen samotné zelené „lupení“. Kromě sýru, vajíčka nebo semínek, přidáte pár lžic uvařené quinoi a hned máte kompletní jídlo na světě.
Když ji nemáte uvařenou předem, poslouží vám jako rychlá pomoc mini konzerva od firmy Bonduelle.
A apel na závěr. Dejte zelenině šanci tím, že ji dobře ochutíte. Aby zelenina ustála dlouhodobě v konkurenci výrazně ochuceným výrobkům, jako jsou uzeniny, sýry, chlebíčky, smažená jídla a další dobroty… MUSÍTE JÍ DOBŘE OCHUTIT.
Jinak vám z talíře zmizí a s tím půjdou zpět i těžce shozená kila! Sójová omáčka i umeocet vám v tomto úkolu velmi dobře pomohou. Hned zítra si je běžte koupit, nebo objednejte online.
Pěkné letní salátové dny,
Týnka

P.S. Chcete se naučit vařit jednoduchá zdravá jídla? Mít jídelníček, co nastartuje vaše hubnutí? Nemít žádný stres z vymýšlení jídla na druhý den?

⭐⭐⭐⭐⭐
„Zhubla jsem 7 kg a vařím jinak"

NOVINKA
Restart jídelníčku:
jednou provždy!

blank

Knížka odhaluje tajemství, jak zhubnout a nepřibrat.

Jednou provždy vyřešíte, co při hubnutí jíst.