fbpx

5 důležitých kroků pro posílení vaší imunity

Mnoho věcí v životě bereme jako samozřejmost. I naší imunity si začneme všímat až tehdy, když nám není dobře. Považujeme ji za naši první obrannou linii. V této představě, v době míru, čeká ozbrojený imunitní systém vpád nepřátelských vojsk, aby pak mohl začít bojovat. To je však omyl. Imunita nečeká, ale pracuje každý den, aby vás udržela zdravé a naživu.
Neberte proto poučky na posílení imunitního systému na lehkou váhu. Jeho kondice rozhoduje nejenom o tom, jestli něco nechytnete, ale také o tom, jak se s nákazou poperete.

5 důležitých kroků pro posílení vaší imunity

Dostatečně spěte. 

Všichni to víme, a přesto to neděláme. Přitom kvalitní spánek je zásadní pro zdravou imunitní odpověď. Je to čas, kdy naše tělo produkuje a distribuuje klíčové imunitní buňky. Jeho nedostatek nejen zvýší pravděpodobnost, že onemocníte, ale také je příčinou nedostatku energie, podrážděnosti a nabírání na váze. Dle studií, pokud jste spánku dali pouze čtyři hodiny, a to i jeden jediný den, přirozené NK buňky imunitního systému (natural killer cells) klesnou až o 70%.
Proto si pohlídejte, že spíte 7-8h. To, co naspíte před půlnocí, se po stránce kvality, počítá dvojnásob! Proto už kolem 22 hodiny uléhejte do vyvětrané, zatemněné, klidné místnosti o teplotě 19ºC. Hodinu před spaním vypněte všechny obrazovky, obzvláště vy, kdo máte se spánkem problém. Nebo alespoň začněte tím, že si nastavíte noční filtr s oranžovým světlem, a nebudete se dívat na televizi v posteli.

Otevřete okno.

Mozek potřebuje kyslík, takže ho okysličujte kdykoliv to jde, ve dne v noci. Pokud jste v karanténě zavření doma, otevřete několikrát za den okno dokořán a pořádně se nadechněte, nebo vyjděte na balkón či zahradu. Najděte každý den cestu, jak se nadechnout z plných plic a bez roušky.

Jezte masové vývary. 

Je to stoletími prověřený recept na podporu celkové síly a obranyschopnosti organismu a protijed na mnohé infekční nemoci. Ať už domácí kuřecí či hovězí vývar z kostí, nebo koupený (např. https://www.konecnevyvar.cz) můžete popíjet jen tak samotný z hrnečku. Nebo přidáte výživnou zeleninu jako je petržel, česnek, celer, mrkev a máte jídlo, na kterém si pochutná celá vaše rodina.

Otužujte a utužujte svoje tělo.

Studie uvádí, že každodenní sprchování studenou vodou se snižuje nemocnost až o 30%. Působí totiž jako jedinečný stimulátor imunitního systému. Stačí 90 vteřin denně. Zpočátku zkuste pouze omývání mokrou žínkou. Až si zvyknete, přejděte ke sprchování vlažnou vodou a postupně ji ochlazujte. Nezapomeňte na důkladné tření ručníkem, prokrví organismus a prohřeje kůži.

Regulujte dopad stresu. 

Napětí v těle oslabuje vaši imunitu. Nereálný je samozřejmě požadavek nebýt ve stresu. Stres je přirozená reakce na to, co se děje kolem. A že se toho momentálně kolem děje hodně. Ale snižujte, regulujte následky stresu tak, aby ho tělo co nejlépe překonalo.
Poslouží vám tzv. seberegulace. Ve chvíli, kdy se dostáváte do stresové reakce, je potřeba si to za prvé uvědomit a následně podpořit regulaci. Třeba tím, že se jdete se nadechnout čerstvého vzduchu, dáte si čaj nebo odejdete na chvilku z místnosti. Najděte si svůj mechanismus, který vám v dané chvíli pomůže od tenze k uvolnění.
Ke kompenzaci stresu pomáhá také kontakt s druhým člověkem, objetí, masáž nohou. Stejným způsobem zklidní i kontakt s domácím mazlíčkem. Nezapomeňte každý den na emoční výživu, tedy činnost, která je podporujícím zdrojem pro vaši psychiku.
Dny v plném zdraví přeje,
Hanka

⭐⭐⭐⭐⭐
„Zhubla jsem 7 kg a vařím jinak"

Nová kuchařka s 
jídelníčkem na hubnutí

Představte si že vaříte snadné recepty bez počítání kalorií,
jídla máte hotová do 30 minut, neřešíte, co zítra jíst.