fbpx

5 důvodů, proč držet půst

5 důvodů, proč držet půst

Půsty jsou jedním z nejstarších způsobů léčení, který ovlivňuje nejen fyzické, ale i psychické zdraví.  Ať už se jedná o půstech, kde se konzumuje jen voda anebo čas, kdy pijeme ovocné či zeleninové šťávy, vždy tím uděláme našemu organismu velkou službu.

Jakmile přestaneme jíst pevnou stravu, tělo nepotřebuje tolik energie na trávení a začíná se zbavovat odpadních látek více, než při běžném fungování. Zvyšuje se vyměšovací schopnost plic, jater, ledvin, kůže a sliznic. Velmi rychle naskočí do regeneračního procesu od střev až po kůži.

Můžeme to přirovnat k velkému úklidu, kdy sáhneme i do koutů na které běžně není čas. Půsty můžeme dělat jednodenní, třídenní a postupně dojít až k sedmidennímu postění.

JAKÉ JSOU NEJVĚTŠÍ BENEFITY PRAVIDELNÉHO PŮSTU:

  1. Snížení inzulínové resistence aneb prevence cukrovky
    Řada studií potvrzuje, že pravidelné půsty snižují hladinu krevního cukru i inzulínovou rezistenci. Zvyšuje se tak schopnost našeho těla reagovat na inzulin, který tak může efektivněji transportovat cukr (glukózu) do našich buněk.
  2. Pevnější zdraví díky snížení zánětů
    Akutní zánět pomáhá tělu zvládnout infekci, ale pokud jde o chronický stav, naše zdraví je tím velmi ohroženo. Zánět zvyšuje riziko srdečního onemocnění, rakoviny i revmatické artritidy.
  3. Podpora funkce mozku
    Půsty podporují ochranu mozkových buněk a rychlejší regeneraci nervových buněk a tím se pak zlepšuje naše schopnost přemýšlet.  Díky snížení zánětu je velkou prevencí degenerativních onemocnění.
  4. Podpora při redukci váhy
    Ač nejsou půsty dlouhodobým řešením, tak mohou velmi podpořit i samotné hubnutí. Nejen díky přirozenému snížení energetického příjmu ale také pro zrychlení metabolismu.
  5. Antiaging a dlouhověkost
    Studie zabývající se těmi, kteří se ve zdraví dožívají vysokého věku, došli k závěru, že tito lidé jedí malé množství jídla, mají méně porcí během dne nebo pravidelně drží půsty. Právě čas na zvýšenou regeneraci a očistu má na náš organismus blahodárné účinky.

JAK ZAČÍT?

  • Vyzkoušejte jaká metoda je pro vás nejvhodnější. Sledujte, jak se cítíte a co dělá dobře právě vám osobně.
  • Dobře se na půst připravte. Dejte si před samotným hladověním pár lehkých dnů bez alkoholu, kávy, uzenin a cukru. Budete se pak při samotním půstu cítit lépe a efekt bude mnohem silnější.
  • Přerušovaný půst je jedním z velmi osvědčených postupů a velmi vhodný pro zařazení do životního stylu. Zde si o něm můžete přečíst celý článek – Přerušovaný půst – kompletní návod pro začátečníky.
  • Ugo Očistný půst ugoocista.cz – 2x ročně si kombinaci tří dnů na zeleninových a ovocných šťávách se šesti čistými dny. Úžasná příležitost, jak si v devíti dnech odpočinout od běžných stravovacích návyků, a možnost, jak dát zelenou příjmu vitamínů a živin, a také zdravá přestávka od průmyslově zpracovaných potravin, alkoholu, kávy a bílého cukru. Půst je způsob, jak odlehčit zatíženým orgánům zodpovědným za odstraňování škodlivých látek z těla, a motor, kterým nastartujete přirozenou funkci metabolismu a tím i své zdraví.

Sami jsme se na vývoji tohoto Ugo Očistného půstu spolu s dalšími odborníky podíleli a tak za jeho kvalitu dáme ruku do ohně.

Zde se můžete podívat na video, kde detailně popisujeme benefity a principy, na kterých Ugo Očistný půst stojí:

Krásné dny
Monika

PS: Chcete se naučit vařit jednoduchá zdravá jídla? Chcete do kuchyně super rychlé řešení?

Mrkněte na naši kuchařku, která vám zjednoduší zdravý život: Restart jídelníček: Zdravé jídlo 2x denně . Horká novinka právě v prodeji jak v tištěné verzi tak i jako e-kniha. Nyní za zaváděcí cenu… ⏰

⭐⭐⭐⭐⭐
„Zhubla jsem 7 kg a vařím jinak"

Nová kuchařka s 
jídelníčkem na hubnutí

Představte si že vaříte snadné recepty bez počítání kalorií,
jídla máte hotová do 30 minut, neřešíte, co zítra jíst.