Čočka beluga se špenátem a polentou

Všichni velmi dobře známe čočku hnědou a zelenou, případně už v mnoha kuchyních zdomácněla čočka červená. Co ale taková černá čočka beluga☝? Věděli jste o ní? Kromě bílkovin a vlákniny obsahuje černý pigment plný antioxidantů💪, které se nacházejí ve velké míře v bobulovém ovoci (například v borůvkách a ostružinách). Je také dobrým zdrojem vitamínů B a minerálů (například železa a hořčíku). Na rozdíl od většiny ostatních luštěnin jí není třeba namáčet, takže si s ní hravě poradí i začátečník🤩. Pojďte si jí připravit se špenátem a jako přílohu uvařte kukuřičnou polentu 👍.

Suroviny (2 porce):

  • 1 lžíce ghí nebo rostlinného oleje
  • 80 g čočky beluga
  • 1 menší pórek (zhruba 150 g)
  • 1 menší mrkev
  • velká hrst špenátu
  • 1 lžíce umeocta
  • čerstvé bylinky (tymián, estragon…), popř. 1 lžička sušených bylinek
  • sůl a pepř
  • instatní kukuřičná polenta
  • římský salát
  • citrón
  • parmazán

Postup:

Nejprve dejte do hrnce vařit čočku dle návodu na obalu.
Pórek i mrkev si nakrájejte na půlkolečka a společně orestujte do poloměkka na lžíci ghí či oleje. Přihoďte omytý špenát a nechte zavadnout. Přilijte umeocet, osolte a opepřete a přidejte čerstvé, popřípadě sušené bylinky. Vmíchejte uvařenou čočku.
Římský salát pokrájejte na proužky, osolte a pokapejte citrónem. Polentu uvařte podle návodu.
Čočku podávejte s uvařenou polentou, salátem a na závěr vše posypte strouhaným parmazánem.

 TIP:

Pro lepší chuť uvařte polentu místo v osolené vodě v zeleninovém vývaru.

Za Restart tým zdraví,
Týnka💜

⭐⭐⭐⭐⭐
„Zhubla jsem 7 kg a vařím jinak"

Nová kuchařka s 
jídelníčkem na hubnutí

Představte si že vaříte snadné recepty bez počítání kalorií,
jídla máte hotová do 30 minut, neřešíte, co zítra jíst.

Komentáře