🌞👙 PLAVKOVÁ POSTAVA celoročně? S naším PLÁNEM NA HUBNUTÍ to zvládnete! 👙🌞 
DOPRAVA ZDARMA + DÁREK k sadě prodlouženy do 31. 7.!

👙 PLAVKOVÁ POSTAVA celoročně? 👙
S naším PLÁNEM NA HUBNUTÍ to zvládnete!

DOPRAVA ZDARMA + DÁREK k sadě do 31. 7.!

Jak si vybrat proteinovou tyčinku?

Proteinové tyčinky jsou skvělou záchranou, když tě přepadne hlad nebo chuť na něco dobrého.

Jsou sladké, obsahují (většinou) hodně bílkoviny, takže zasytí a nezvednou tolik hladinu krevního cukru.

V podstatě si je tak můžeš vychutnat kdekoli a kdykoli. V dnešní době můžeš na proteinové tyčinky narazit už téměř ve všech obchodech.

Nenech se ale nachytat a vždy si přečti složení!

Na pravidelnou konzumaci můžeme doporučit:

Na občasnou konzumaci můžeme doporučit:

Pro děti se nejlépe hodí:

Zde je základních 6 kritérií, jak si vybrat proteinovou tyčinku:

1/ Kolik proteinu tyčinka obsahuje?

Proteinová tyčinka by měla obsahovat hodně bílkovin (to je také to, co od ní čekáme) – na 100 g alespoň 18 g bílkovin.

2/ Jaký zdroj bílkoviny tyčinka má?

Mezi nejkvalitnější a nejlépe vstřebatelné se řadí bílkoviny mléka, takže ve složení hledej např. mléčnou bílkovinu, syrovátkový koncentrát, syrovátkový izolát, hydrolizát syrovátkové bílkoviny nebo micerální kasein. V případě veganské varianty budou logicky použity rostlinné proteiny (např. hrachový, rýžový, fazolový či konopný protein).

3/ Jaký je obsah jednoduchých cukrů?

O kvalitě proteinové tyčinky rozhoduje nejen kvalita použité bílkoviny, ale také konkrétní obsah sacharidů – tedy spíše cukrů, který by měl být co nejnižší (zatímco obsah složitých sacharidů a polyalkoholů by měl převažovat). Tyčinky, které obsahují syntetická sladidla – například sukralózu, aspartam nebo acesulfam K doporučujeme nekupovat!

4/ Kolik vlákniny tyčinka obsahuje?

V dnešní době může být super benefitem proteinové tyčinky nejen obsah proteinu ale i vlákniny! Ty opravdu kvalitní obsahují dokonce i 10-14 g vlákniny na tyčinku. Vzhledem k doporučené denní dávce 30 g vlákniny (kterou mnozí většinou nedokážou vůbec splnit) se to sakra hodí.

5/ Jaká je celková energetická hodnota na jednu tyčinku? 

Pozor – některé tyčinky mohou mít kalorickou hodnotu stejnou jako vydatný oběd. Pokud tedy mluvíme o tyčince, která má sloužit jen jako rychlá svačinka nebo alternativa sladkosti ke kávě, neměla by přesáhnout 300 kcal.

6/ Jaké tuky tyčinka obsahuje a jaký je celkový obsah nasycených mastných kyselin?

Za zdraví prospěšnější považujeme tuky z kakaových bobů, semínek a ořechů. Ideální proteinová tyčinka, by měla mít přibližně 5–15 g tuku s co nejnižším obsahem NMK (nasycených mastných kyselin).

Vyšší obsah tuku mohou obsahovat tyčinky, které jsou určeny pro low carb dietu a mají tedy na úkor sacharidů vyšší obsah tuku.

Pokud si správně vybereš, může být proteinová tyčinka běžnou součástí tvého jídelníčku.

Pokud chceš dát proteinovou tyčinku dětem, pak naopak zvol nějakou, která neobsahuje tolik vlákniny (u dětí je to s vlákninou trochu jinak než u nás dospělých).

Kdy se ti proteinová tyčinka bude hodit?

  • když nestíháš a do oběda nebo večeře je ještě daleko
  • když tě honí mlsná
  • s sebou na výlety
  • před tréninkem (ideálně hodinu před začátkem), když potřebuješ lehce zasytit, nezatížit, ale dodat energii

Týna 🍫

PS 1: Chtěli byste jídelníček, tedy jasný plán co vařit a jaké potraviny nakoupit? Mrněte na naší kuchařku Restart jídelníček: Zdravé jídlo 2x denně⁠, která zjednoduší váš zdravý život

PS 2: Pro více rychlých a zdravých tipů nás sleduj na Instagramu.

 

EDITACE ČLÁNKU:

  • 29.09.2023 – přeřazení proteinové tyčinky EXXE do skupiny občas – byl nalezen obsah sukralózy

⭐⭐⭐⭐⭐
„Zhubla jsem 7 kg a vařím jinak"

Kompletní návod,
jak zhubnout
a nepřibrat tuk.

Restart jídelníčku:
jednou provždy!

Je trpět hlady
při dietě váš oblíbený sport?

V tom případě NEKUPUJTE naši knihu!

Obsahuje totiž 101 chutných receptůnákupní seznamy zdravých potravin.