🌞👙 PLAVKOVÁ POSTAVA celoročně? S naším PLÁNEM NA HUBNUTÍ to zvládnete! 👙🌞 
DOPRAVA ZDARMA + DÁREK k sadě prodlouženy do 31. 7.!

👙 PLAVKOVÁ POSTAVA celoročně? 👙
S naším PLÁNEM NA HUBNUTÍ to zvládnete!

DOPRAVA ZDARMA + DÁREK k sadě do 31. 7.!

Pohyb, vaše duševní hygiena

Potřebujeme pro zdravé hubnutí pohyb?

Odpověď zní ANO. Neznamená to ale, že je potřeba denně makat ve fitku nebo běhat maratony anebo, že je potřeba „vůbec zrovna běhat“!

Pohyb vám má zajistit extra výdej energie.

To zřejmě už pochopil každý. Pomůže vám nastartovat metabolismus a vyvážit nedostatky, nebo občasný „úlet“ v jinak zdravě nastaveném jídelníčku.

Zároveň však pro vás může být velkým ZDROJEM pro zklidnění nervového systému a stát se tak nezbytnou součástí vaší duševní hygieny.

S čím konkrétně vám pohyb může pomoci?

  • vyvětrat si hlavu
  • vybít přebytečnou energii
  • zbavit se nahromaděné frustrace nebo vzteku
  • být na chvíli sám se sebou

Patříte mezi ty, kterým jakýkoliv sport vůbec nic neříká?

Pak je důležité vědět, že pohyb neznamená pouze jen sport. Pohyb může být jakákoliv vědomá aktivita, u kterého zapojíte svaly, zvednete tepovou frekvenci nebo jednoduše „zvednete zadek z gauče“.
Důležité je to vědomí. Víte, že se hýbete a vnímáte pocity, které s touto aktivitou přicházejí.
V první řadě vás to totiž musí bavit!
Jen tak se dá zajistit to, že budete chtít pohybovou aktivitu opakovat. Je vcelku jedno, jak si to zařídíte.
Zda vás baví už samotná aktivita (běh, tanec, jóga), nebo vás baví sledovat své výsledky a zlepšovat se.
Nebo k tomu máte bezva parťáka: kamarádku, se kterou chodíte cvičit, manžela, se kterým během procházky proberete vaše témata, nebo třeba psa, který je ochotný s vámi vyrazit kdykoliv ven a celou dobu nemluvit…:-)

Jen jen potřeba nastavit si správnou intenzitu pohybu a hýbat se opakovaně, dlouhodobě a pravidelně.

S intenzitou souvisí také bezpečnost. Námaha by měla být přiměřená.
Tak třeba, jdete-li běhat poprvé, nezničte se hned několikaminutovým sprintem.
To že pak dva dny necítíte nohy vás sotva motivuje k tomu, že si tento zážitek v brzké době zopakujete. Zároveň by však měla být dostatečná, aby vaše tělo začalo pálit tuky. Pro pálení tuků je efektivní aerobní zóna.
Každý má tuhle zónu individuální a dá se přesně změřit ve specializovaných centrech.
Doma ji však můžete zjistit i jednoduchým pozorováním. Pokud jste během aktivity schopni mluvit, nikoliv už však zpívat, nacházíte se pravděpodobně v této zóně.
Řada lidí však nemá tohle spalovací pásmo vůbec aktivní. Souvisí to s tím, jakou máte fyzickou kondici, na kolik je vaše tělo trénované.
Opakovanou pohybovou aktivitou v mírné intenzitě si však můžete spalovací zónu vypěstovat.
Cizí jazyk se přece také nenaučíte po jedné lekci.

A kolik času je dobré pohybu věnovat? Na začátek vám stačí 10 minut denně! Zdá se vám to málo?

Věřte, že 10 minut denně je určitě víc než nic, nebo víc než 10 minut ležení na gauči. Dá se to i během nabitého dne zvládnout a když to sečtete za celý týden, je to skoro hodina a půl.
To už je slušný výkon. Každý den si tuto desetiminutovku můžete dát na svůj to-do list někde do diáře, na nástěnku, nebo do mobilu a zažít uspokojení z vlastního úspěchu při splnění jednoho z úkolů.
Po čase se může stát, že vám 10 minut začne připadat zbytečně málo a čas si podle potřeby natáhnete.

Aktivity si také můžete každý den obměňovat – chůze do práce, cvičení doma, intenzivní úklid, nebo práce na zahradě.

Odrazí se to pak nejenom na vaší postavě, emoční stabilitě, ale také na vzhledu vašeho okolí.

Záznam 6# Živého vysílání na téma 3 ZÁSADY POHYBU PŘI ZDRAVÉM HUBNUTÍ zde.

Mnoho pohybových zážitků přeje Restart tým.

 

⭐⭐⭐⭐⭐
„Zhubla jsem 7 kg a vařím jinak"

Kompletní návod,
jak zhubnout
a nepřibrat tuk.

Restart jídelníčku:
jednou provždy!

Je trpět hlady
při dietě váš oblíbený sport?

V tom případě NEKUPUJTE naši knihu!

Obsahuje totiž 101 chutných receptůnákupní seznamy zdravých potravin.