fbpx

Pitný režim při hubnutí: Přidejte tekutiny, jinak kila nepotečou!

4 tipy jak na pitný režim při hubnutí

Začněte hned ráno.

Pořádným hrnkem teplé vody. Ať je léto nebo zima…Váš organismus se potřebuje po noční pauze rozjet a propláchnout. Ráno je také přirozený čas organismu na vyčištění všeho, co se přes noc uklidilo. A voda je k tomu nezbytná.

Pro lepší účinek přidejte citrónovou šťávu.

Tento zvyk vám pomůže nastartovat trávení. Opláchnete také sliznice v ústech a krku, které jsou po ránu pěkně vysušené. Zavodněné sliznice jsou daleko odolnější proti vstupu bakterií a virů a proto tak snížíte možnost, že „chytnete něco“ hned ráno cestou do práce.

Vytvořte si z toho každodenní ranní rituál. Doporučujeme dát si do konvice už večer převařit vodu a ráno ji jen na chvilku znovu zapnout. Pokud ji zapomenete včas vypnout, dolijte horkou vodu v hrnku vodou studenou.

Kolik toho denně vypít? Koukněte do záchodové mísy.

Barva moči vám napoví, jestli potřebujete v pitném režimu přidat nebo naopak.

Obecné doporučení je vypít za den 2-2,5 l denně. Organismus denně ztratí cca 2,5 litru vody, především potem a močí. Potravou pak přijmeme přibližně 600-700 ml. Doplnit bychom tedy měli alespoň 1800 ml. Živíte-li se však celý den jen těstovinami, rýží, masem a pečivem, tak z těchto potravin moc vody nezískáte. Nejvíce vody má samozřejmě zelenina a ovoce.

Pak také záleží kolik vypijete kávy nebo alkoholu. Jestli přes den jíte slanější pokrmy. Dále náš pitný režim ovlivňuje i prostředí, ve kterém se nacházíte. Zda je vám teplo, nebo zima. Klimatizované kanceláře doslova vysušují. A také zda ten den sportujete. Proto nic nepočítejte a spíše sledujte signály těla.

Nejlepší je pít čistou vodu.

Ale můžete si do ní něco dobrého přidat – citron v bio kvalitě, ovoce (teď v létě třeba meloun nebo maliny), nebo bylinky.

Skvělé jsou také ovocné i bylinkové čaje. Naředěné vodou a přidáním ovoce z nich můžete vyrobit chutné ledové čaje.

Občas si klidně dejte minerálku, ale tu si spíše nechte na návštěvu restaurace, kdy ostatní popíjí sladké limonády.

Silné zelené a černé čaje, alkohol, kávu a limonády do pitného režimu nepočítáme. Tyto nápoje vám tekutiny z těla spíše odeberou. Za každou vypitou kávu si naopak dejte skleničku vody navíc! A pokud pijete alkohol, dodržujte pravidlo 1:1. Na jednu skleničku alkoholu, jednu skleničku vody.

Naše tělo má nejraději pití v jeho vlastní provozní teplotě

 (37°C) nebo i trochu teplejší. Proto v létě není žádná výhra dát si ledový nápoj. Tělo se snaží fofrem ohřát studený obsah žaludku. To ho stojí zbytečnou energii. Ideální je pít vodu a čaje pokojové teploty.

Pokud jste až do teď nevěnovali pozornost tomu, kolik toho za den vypijete a začnete si to hlídat, může vás překvapit, že budete častěji běhat na záchod. Tělo si potřebuje na hospodaření s tekutinami zvyknout. Dejte tomu čas. Po pár dnech se to upraví.
  • Připravte si množství, které chcete za den vypít. Pomůže vám to v hektických dnech. Podívejte se doma po džbánku nebo karafě. Vytáhněte je ze skříně a začněte používat. Naplňte si džbánek vodou a postavte na místo, kde bude na očích.
  • Pořiďte si hezkou láhev na pití, ze které se vám bude dobře pít, a berte si ji i s sebou do auta. Můžete si pořídit láhev s rezervoárem na ovoce, do které během dne jen dolíváte čistou vodu. Ovoce dodá vůni i chuť.
  • Nejmenší krok, který můžete udělat, pokud pijete skutečně málo je, že každý den přidáte 1 deci. Postupně se vypracujete. Věřte si!

Další návody na téma pitný řežim naleznete zde:

S čím začnete ještě dnes?

Za Restart tým zdraví,
Týnka

P.S. Chcete se naučit vařit jednoduchá zdravá jídla? Mít jídelníček, co nastartuje vaše hubnutí? Nemít žádný stres z vymýšlení jídla na druhý den?

⭐⭐⭐⭐⭐
„Zhubla jsem 7 kg a vařím jinak"

Nová kuchařka s 
jídelníčkem na hubnutí

Představte si že vaříte snadné recepty bez počítání kalorií,
jídla máte hotová do 30 minut, neřešíte, co zítra jíst.