📙📘📗📒 NOVINKA: nejvýhodnější sada 4 knížek!

📙📘📗📒 NOVINKA:
nejvýhodnější sada 4 knížek!

Čím méně spíme, tím více „prasáren“ jíme

Čím méně spíme, tím je pro nás těžší dostat na talíř lehká a výživná jídla.

Při nedostatku spánku se snadněji přepínáme do režimu přežití, kterému se také někdy říká „útěk/útok“. Je to automatická stresová reakce našeho organismu, která se zapíná, kdykoli nám hrozí nebezpečí. Protože spánek patří k základním životním potřebám, jeho nedostatek spadá do kategorie ohrožení.

Když potkáme medvěda, řízneme se do prstu nebo se vyhýbáme zmatenému řidiči, „moc nepřemýšlet a rychle reagovat“ se náramně hodí.

Protože se nám však zároveň snižuje i možnost racionálního rozhodování a klesá silné vůle, tak nevědomky saháme po kaloričtějších, tučnějších a sladších potravinách.

Jídlo máme instinktivně spojené s přežitím a kdykoli se necítíme ve své kůži, jsme pod stresem, unavení nebo vyčerpaní, strčit něco do pusy, je vlastně přirozené řešení.

Náš instinkt však nehledí na dlouhodobé následky. Proto, pro udržování zdravého životního stylu a váhy, nemůže být naším jediným rádcem.

Jakmile jsme odpočatí a uvolnění, automaticky se nám zvyšuje i schopnost racionálně přemýšlet a mít nadhled. Všimněte si, že ve dnech, kdy máte chuť zkoušet nové recepty, není pro vás problém připravit si k jídlu ještě salát nebo si odpustit po kávě koláček, tak jste se pravděpodobně v noci dobře vyspali.

PRAKTICKÉ KROKY:

1/ Dopřejte si chodit do postele ještě před půlnocí.
Pokud máte pocit, že víc spát nepotřebujete, udělejte si „test“. Na tři týdny si naordinujte spánek minimálně 7-8 hod. Sledujte pečlivě, jak se cítíte – energie, přemýšlení, nálada, chuť k jídlu a na cvičení, silná vůle, chutě na sladké, reakce na nepříjemné situace… Budete se možná divit, jak dobře se vám daří.
2/ Budí vás chrápající partner, pes či hluk z ulice?
S partnerem se domluvte na novém spacím pořádku. I když to nebude možná tak romantické spát v obýváku, podivíte se, že kromě hubnutí se vám zlepší i váš partnerský vztah. Když jsme dobře vyspalí, mnohem lépe zvládneme všechny domácí nepohody. Pejskovi kupte nový pelíšek do chodby a na hluk z ulice si pořiďte kvalitní špunty do uší.
3/ Hodinu před spaním odložte telefon i počítač.
Modré světlo i příval nových informací, které nás zásobují soc. sítě, nejsou dobré ukolébavky a zhoršují kvalitu našeho spánku.
4/ Přečtěte si skvělou knížku Proč spíme, ve které vám její autor Matthew Walker velmi nárožně vysvětlí, proč nepřicházet o to nejlepší. „Lidé, kteří si dopřávají dostatek spánku, jsou zdravější, chytřejší, štíhlejší, atraktivnější a šťastnější.“

Přeji vám sladké sny
Kristýna

⭐⭐⭐⭐⭐
„Zhubla jsem 7 kg a vařím jinak"

NOVINKA
Restart jídelníčku:
jednou provždy!

blank

Knížka odhaluje tajemství, jak zhubnout a nepřibrat.

Jednou provždy vyřešíte, co při hubnutí jíst.