⏰🚚 BŘEZEN: Chcete zahájit cestu zdravého hubnutí s DOPRAVOU ZDARMA🚚⏰

⏰🚚 BŘEZEN 🚚⏰
Chcete zahájit cestu zdravého hubnutí
s DOPRAVOU ZDARMA?

Nejčastější chyby při přerušovaném půstu I.

Dodržujete poctivě přerušovaný půst, a přesto nevidíte výsledky?

Chyba může být v nutriční podvýživě!

Od chvíle, co se přerušovaný půst (neboli Intermitten Fasting) stal před pár lety novou nadějí pro všechny marně hubnoucí, ho zkusily miliony lidí.

Dokonce i vy, že? Tak proč zrovna vám to nefunguje?

Jedním ze zásadních důvodů bývá nedostatek živin, tzv. nutriční podvýživa, kdy tělo i přes vaši snahu cítí, že mu něco chybí. Jak zjistíte, jestli je tohle i váš problém? A kudy z něj vede cesta?

Stručně si to zopakujeme, ano? Hubne pouze to tělo, které je poctivě nasycené živinami. A co se živin týče, máme tu:

  • MAKROŽIVINY, tedy sacharidy, bílkoviny tuky
  • MIKROŽIVINY, tedy vitamíny, minerální látky, enzymy…

Sacharidy přinášejí nejsnáz dosažitelnou energii, bílkoviny tu dlouhodobou a fungují jako stavební hmota pro růst svalů. A pak jsou tu tuky – v jídle nosiči chuti, pomocníci při vstřebávání některých vitaminů…

A teď malým oslím můstkem přeskočíme k tělesnému tuku. Ten tělo dokáže pouštět jen tehdy, když se necítí ohrožené nedostatkem výše uvedených makro- i mikroživin. Ale jakmile mu něco z toho chybí, tělo si zarputile drží ty stávající vnitřní tukové zásoby, protože si z kdysi dávna pamatuje, jaké to bylo zažívat hladomory a nepravidelnou stravu.

A zažít to už nechce – i když člověk jako druh žije dávno v současném nadbytku. Proto při pocitu nedostatku dokonce ještě dál ukládá, i když vy zrovna můžete ve skutečnosti procházet dalším pokusem o úpravu životního stylu.

Vlastně právě tehdy, pokud za sebou máte bohatou dietářskou historii, spousty pokusů, kdy jste se roky potáceli mezi omezováním se a nájezdy do fastfoodů nebo na hotovky v nejbližší hospodě s “meníčkem”, je vaše tělo po těch letitých zkušenostech dost možná nastavené právě na to, aby si ukládalo, co může. Protože nevěří, že přísun bude pravidelný.

A pak do toho vstoupíte s přerušovaným půstem, se kterým to všem jde. A o kterém vám i my pořád říkáme, jak je úžasnou podporou hubnutí, buněčné regenerace i prevence vzniku cukrovky II. typu a dalších vážných, převážně civilizačních onemocnění. A ono to zrovna vám nefunguje.

Protože jako všemu populárnímu, se i přerušovanému půstu stalo to, že se předává jaksi zjednodušeně. A ona jsou tu přitom základní pravidla, u nichž platí, že jen pokud je dodržíte, přijdou i ty očekávané benefity.

A jedním z nich je právě vyvážený jídelníček.

Stačí začít pomalu. Skok na dlouhá okna půstu a krátká jídelní může být zbytečně náročný. Pokud si všimnete, že pro vás je například 14 / 10 režim náročný, uberte na 12 / 12 a místo stresu z dlouhého půstu věnujte pozornost doopravdy tomu, co nakládáte na talíř.

Inspirujte se systémem Denního talíře nebo týdenním jídelníčem v jedné z našich kuchařek Restart jídelníček. Všechno to tam je černé na bílém a ve velmi srozumitelné podobě.

A pokud už dáte pozornost skladbě Denního talíře z hlediska makroživin, také si pohlídejte kvalitu jídla z hlediska mikroživin. Čím více jsou potraviny lokální a sezónní, tím vyšší je automaticky obsah vitamínů a minerálních látek se zvyšuje.

Vždycky bude velký rozdíl mezi obsahem mikroživin v okurce ze supermarketu, nebo od místního farmáře, který garantuje bio kvalitu. Stará se, aby i půda byla vyživená, vyhýbá se postřiku, sklízí ručně. To dělá z potravin potraviny kvalitní a mikroživinami nabité. A když koupíte okurky od farmáře v den sklizně, nikoliv v supermarketu poté, co bůhví jak dlouho a bůhví jak daleko cestovaly, máte další rozdíl v kvalitě potravin. Určitě ve prospěch farmářské okurky.

A pokud se teď podíváte z okna a budete s blížícím se podzimem přemýšlet, jak to asi právě třeba u zeleniny uděláte, když už bude po sklizních… je tu ještě jedno řešení.

Kvalitní doplňky stravy. Právě ty jsou dalším zdrojem mikroživin.

Ve vaší pravidelné výbavě by neměly chybět: zinek + selen, omega-3 nenasycené mastné kyseliny, vitmin D3 ideálně v kombinaci sK2 pro lepší vstřebávání, vitamin C (ideálně v lipozomální formě, která se dobře vstřebává), magnézium neboli hořčík (hledejte formy citrát, malát nebo bisglycinát) a zkuste také zelené potraviny, jako je chlorella nebo zelený ječmen.

Obsah enzymů v nich je až zázračný.

A až se posunete do delších časových oken půstu?

Třeba na 16 hodin bez jídla? Pak přijdete jistě o jedno hlavní jídlo denně, a pak tím spíš musíte vymazlit složení těch dvou zbývajících. Protože tělo nesmí dostat ten nutriční hlad, nesmí postrádat živiny.

Jídelníčky speciálně vhodné pro přerušovaný půst najdete v knížce Restart jídelníček: Zdravé jídlo 2x denně.

To je vlastně všechno. A dejte nám prosím vědět, jaké máte s přerušovaným půstem zkušenosti vy.

Rády budeme číst vaše úspěchy a tam, kde tápete, vám zkusíme brzy poradit.

Monika 🌸

PS: Chtěli byste jídelníček na přerušovaný půst, tedy jasný plán co vařit a jaké potraviny nakoupit? Mrněte na naší kuchařku Restart jídelníček: Zdravé jídlo 2x denně⁠, která zjednoduší váš zdravý život i přerušovaný půst 😋.

⭐⭐⭐⭐⭐
„Zhubla jsem 7 kg a vařím jinak"

Chcete téma hubnutí jednou provždy vyřešit?

Restart jídelníčku:
jednou provždy!

Knížka odhaluje tajemství, jak zhubnout a nepřibrat.

Jednou provždy vyřešíte, co při hubnutí jíst.